Použij v šifře míchání barev. Barvy se mohou míchat například barevnými filtry přes světla, nebo využij složení barev ke kombinaci na zámku, atd...
Použij dalekohled, který připevníš napevno do nějakého místa. Pokud se budou hráči do dalekohledu dívat z obrácené strany než je obvyklé, uvidí přesný bod, do kterého dalekohled předem nasměruješ.
Pokud tedy budou například na stěně napsaná čísla, pomocí dalekohledu přilepeného na stole objeví hráči, které číslo je správné.
Míchání barev
Vzor pro míchání barev a vytváření barevných kombinací, pomocí kterých je možno vytvářet kódy do únikových a šifrovacích her.
Pokud tvoříš hru, která má detektivní námět, můžeš použít kartu podezřelého.
Pokud na kalkulačce napíšeš čísla, po otočení je lze číst jako písmena, můžeš takto tedy zašifrovat vzkaz!
Více najdeš v článku.
Karta podezřelého – vzor
Pokud budeš vytvářet detektivní únikovou hru, šablona s kartami podezřelých se ti hodí!
Průsvitné papíry lze různě překrývat a proti světlu se tak obsah na nich může spojit. Můžeš tak například umístit křížek do mapy, nebo plánu pokoje, nebo dokonce spojit části písmen ve smysluplný text!
Posuvné proužky jsou jednoduchý mechanismus, pomocí kterého je možno zašifrovat jak písmena, tak i číslice.
Bludiště nemusí být jen 2D! Použij bludiště na kostce, která má 6 stran, luštění bude o to více neobvyklé a zábavné.
TIP!
Pokud hru připravíš do krabice, můžeš bludiště nakreslit přímo na krabici - obal hry a využít jej tak jako herní prvek, což může být pro hráče překvapivé.
Pokud chceš aby hra "probíhala na více místech" a nemáš možnost využít jiné prostory, můžeš využít karty míst.
Tyto karty mohou popisovat například místo činu tvé zápletky, nebo obsahovat mapy, nákresy a podstatné informace o různých místech, která budou pro hráče vodítky při řešení úkolů.
E-book Bludiště - 30 vzorů
Předpřipravená bludiště, která můžeš využít k únikovým hrám, nebo jen tak.
30 vzorů je jednoduše k vytištění.
Pokud chceš vytvořit paralelní příběh hry, je možné rozdělit dílčí úkoly tak, že jejich řešením získají hráči klíče a kódy, které až po získání všech poskytnou odměnu, případně další úkol.
Co takhle zamknout visacím zámkem papírové desky s dalším úkolem?
TIP!
Pokud použiješ zámků hned několik, mohou se desky stát řešením paralelní únikovky!
Pokud seženeš široké gumičky na zavařování, můžeš schovat jednoduše jakýkoli text. Gumičku stačí natáhnout, text na ni napsat a poté už máš hotovo!
Stírací losy jsou skvělým způsobem jak skrýt například nápovědy, nebo řešení jednotlivých úkolů.
Každý z nás nejspíš někdy hledal rozdíly na dvou obrázcích. I do této dětské hry lze schovat řešení nějakého úkolu.
Pokud si s tím dáš tu práci, může jít o celkem zábavný úkol. Na zeď přidělej bludiště vyřezané z kartonu, v němž je uvězněn klíč. Pro to aby jej bylo možné použít, je třeba bludiště vyřešit.
Případně můžeš využít varianty s folií, kdy lze klíč vysvobodit jen pomocí magnetu, který musí hráči předem získat v jiné úloze.
Spojit dvě věci, které k sobě patří, to zvládne každý. Pokud ale dvojice šikovně rozmístíš a mezi ně umístíš obdélník, čáry mohou v obdélníku vytvořit číslo, nebo písmeno!
Pomocí šipek lze nakreslit ve čtvercové síti obrázek, nebo napsat text.
TIP!
U paralelního příběhu hry mohou hráči jednotlivé šipky získávat jako řešení předchozích šifer!
Šipky můžeš nahradit i jinými obrázky, například očima, které se koukají do daných směrů.
K obrázkům lze doplňovat názvy jejich asociací. Z nich následně můžeš použít třeba první písmena k sestavení hesla,...
Například obrázek psa a lupy může v detektivní šifrovačce asociovat název románu Pes Baskervillský.
Znáš obrázkovou doplňovačku, kdy ve čtvercové síti mají jednotlivé řádky a sloupce napsané počty vybarvených políček?
Stejným způsobem můžeš nechat hráče vyluštit kus QR kódu!
Mince různých měn mají různé obrázky a hodnoty, čehož je možno využít, například k získání kódu. Mimo hodnot pak mají také většinou vyražený rok, kdy byly vytvořeny.
Pokud seženeš zámky s různými barvami, podle barev hráči poznají ke kterému zámku patří který kód!