V této galerii najdete nápady pro vytváření únikových her!
E-book 30 nápadů pro únikovku na doma
30 skvělých nápadů na vytvoření únikové hry doma a to nejen pro děti!
E-book plný nápadů a obrázků!
Tento průvodce ti pomůže vytvářet doma své únikovky, na které tví přátelé jen tak nezapomenou!
Použij kufr s číselnými zámky! Dovnitř skryj stopu nebo celou další šifru.
Dovnitř hlavolamu je možné schovat něco, co může sloužit k posunu hry!
•-/••••/---/•---
(AHOJ)
Morseova abeceda je systém, který skrývá písmena pomocí teček a čárek. Tečky a čárky je možné zaměnit za kterékoli jiné dva symboly, barvy, zvuky,...
Tabulku s Morseovo abecedou můžeš stáhnout ZDE!
Papír se dá ohýbat podél čar, které na něj nakreslíš. Roh papíru pak může ukázat na správné řešení.
Případně pokud papír naohýbáš rovnoběžně podél jeho hrany, při pohledu ze strany mohou vzniknout písmena a číslice.
Ve zvukových signálech můžeš skrýt různé pořadí, nebo text v podobě Morseovy abecedy.
Stín dokáže při správném umístění zdroje světla ukázat na správné místo. Můžeš toho využít třeba u šifrovačky s magickou atmosférou!
QR Kódy můžete rozstříhat a jejich kousky pak musejí dát hráči dohromady.
TIP!
Každý z hráčů může dostat jeden kousek kódu.
Pokud kód upravíš v počítači, jako třeba na obrázku, pro jeho načtení jsou pak potřeba nůžky
Pokud nemůžeš být u hraní únikovky, připrav jí jednoduše jako hotový předpřipravený balíček, tak, aby tě hráči nepotřebovali ke hře samotné.
Nezapomeň na nápovědy a řešení, pokud by se tým dostal do slepé uličky.
HOTOVÉ HRY K TISKU
Poschovávej herní prvky dovnitř balonků. Ty poté nafoukni a rozvěš.
Balonky můžeš i popsat permanentní fixou. Při jejich nafouknutí se text stane čitelný.
Napiš zprávu citronovou šťávou na papír. Zpráva bude čitelná, pokud ji hráči zahřejí v troubě, nebo nad ohněm (svíčka,...).
Zapeč klíč nebo nápovědu schovej do občerstvení!
Musíš jen dát pozor aby jí někdo neobjevil dřív než na to bude správný čas!
Napiš zprávu, která půjde přečíst pouze pod UV světlem. Pokud necháš ve vodě vyblednout zvýrazňovač, měl bys získat inkoust, který je vidět pouze pod UV.
Nech hráče hrát po tmě a světlo nech pouze jako prvek, který musí v průběhu získat.
Dej k jednomu zámku celý svazek klíčů a hráči budou muset najít ten správný.
Můžeš klíče rozlišovat barvami nebo čísly.
Je taky možnost dát do hry i klíče, které nepatří do použitých zámků, jako takové zavádějící úkoly navíc.
Číselnou hodnotu (například kódu k zámku) mohou hráči získat pomocí váhy.
TIP!
V předchozím úkolu mohou do váhy získat baterie.
Vytvoř osmisměrku pro hráče. Tajenkou mohou být hesla, nápovědy a mnohé další.
TIP!
Udělej osmisměrku pomocí šifrovaných slov, nebo zástupných symbolů. Nebo ji můžeš udělat zrcadlově.
Použij mapu, na které můžeš zakreslit například umístění další šifry, nebo propojením jednotlivých míst na ní získat v průsečíku heslo, nápovědu nebo kód.
Vytvoř hráčům přeskupovačku. Pokud do ní zamícháš písmenka navíc, mohou z nich hráči sestavit heslo.