GALERIE NÁPADŮ

KOSTKY

Použij hrací kostky, můžeš jejich pomocí vytvořit číselný kód.

PŘENOSOVÁ MÉDIA

Schovej důležitá data na Flash disk, nebo na SD kartu!

NOTY

Noty můžeš použít pro ukrytí hesla či nápovědy, díky tomu, že ke každé notě patří příslušné písmeno.

Můžeš také pomocí not zaznamenat například Morseovu abecedu. 

ŠIFROVACÍ KOTOUČE

Pokud mají hráči vyměnit znaky za písmena, případně písmena v tajné šifře budou v jiném pořadí, můžeš pro ně připravit šifrovací kotouč. 

TIP!
Sám o sobě může být šifrou, pokud například napíšeš tajný text mezi kolečka.

E-book Šifrovací klíče + šifrovací kotouče + uprav si vlastní šifru

V E-booku najdeš 7 šifrovacích tabulek, podle kterých můžeš vytvářet jednoduché šifry.
Tabulky získáš i v podobě šifrovacích kotoučů.
Zároveň je získáš i ve formátu .pptx (PowerPoint) a snadno si své šifry seskládáš a vytiskneš.

NÁSTĚNKA

Udělej hotovou nástěnku pro hráče, nebo je nech aby ji používali pro jednotlivé poznámky a skládání příběhu!

 TIP!
Z druhé strany nástěnky nalep řešení celé únikovky - nemusí být hned vidět, můžeš jej skrýt například pomocí QR kódu. Pokud jej hráči nenajdou (což tak většinou bývá), můžeš se na konci pobavit tím, když  jim ukážeš, že řešení bylo celou dobu tam, kde skládali dohromady příběh.

KŘÍŽOVKY

Vytvoř křížovku, kterou budou muset hráči vyplnit.

 TIP!

Hráči mohou jednotlivá hesla do křížovky získat jako řešení jiných úkolů. To využiješ při paralelním příběhu hry.

BLUDIŠTĚ

Do bludiště můžeš umístit různá písmena, nebo číslice. Správnou cestou z bludiště lze poskládat text, který může být nápovědou, heslem, kódem a tak podobně. 

Hotová bludiště k tisku můžeš pořídit v ESHOPU.

KOMPAS

Naveď hráče k dalšímu úkolu pomocí kompasu a azimutu. Kompas můžeš kombinovat například s mapou.

E-book Bludiště - 30 vzorů

Předpřipravená bludiště, která můžeš využít k únikovým hrám, nebo jen tak.
30 vzorů je jednoduše k vytištění.

MOBILNÍ ŠIFRA

Použij mobilní šifru. U této šifry je potřeba vzpomenout, jak se psaly SMS na tlačítkových telefonech. Čísla, která patří k jednotlivým písmenkům zapiš podle počtu stisknutí, př:
AHOJ = 2446665

VZKAZ V PROPISCE

Sroluj vzkaz na papíru do propisky. Bude zábavné, pokud budou hráči mít propisku k dispozici od začátku a teprve v průběhu se dozvědí, že je v ní nápověda nebo řešení nějakého úkolu.

LUPA

Použij tak malé písmo, že na něj hráči budou potřebovat lupu. Lupu mohou získat v předchozím úkolu.

SVÍČKA

Na dně svíčky můžeš schovat něco nehořlavého, co poskytne hráčům nápovědu ke hře.

Vše je potřeba předem vyzkoušet, na dno svíčky můžeš schovat například klíč k zámku. Klíč bude vidět až se vosk ve svíčce rozpustí. Pokud vše připravíš předem, je možné toto "odkrytí" předem pomocí svíčky načasovat.

SNOTE

Použij Snote pro schování textu. Pokud se na obrázek podíváš pod úhlem 45°, text bude čitelný. 

Více se dozvíš v článku.

ZAMČENÁ SKŘÍŇ

Uzamkni úkol nebo více úkolů do skřínky, od které tým musí sehnat klíč!

TIP!

Pokud se ti nedaří zamknout nějaký objekt pomocí samotného zámku, pomoz si řetězem, viz. obrázek.

OTISKY BOT

Použij jako stopy otisky nohou, pneumatik, nebo stopy zvířat. Každý z nich bude mít unikátní tvar.

OTISKY PRSTŮ

Použij otisky prstů, jako vodítko k řešení detektivního případu.

Vzory otisků

V těchto šablonách nalezneš 18 druhů otisků, které se dokonale hodí pro šifrovací a únikové hry s detektivní zápletkou!

METR

Dovnitř zatahovacího metru můžeš schovat nápovědu (napiš ji permanentní fixou na zadní stranu, nebo zakroužkuj správné číslo, které mají hráči objevit).

ČERVENÉ PÍSMO 

Napiš vzkaz a přes celý papír napiš červenými písmeny nesmyslné vzkazy a čmáranice. Text bude čitelný pouze pokud se na něj hráči podívají přes červené brýle, nebo folii, která červená písmena vyfiltruje.

Vyzkoušej, jakým způsobem propouští i jiné barvy a podle uvážení je použij taky.

KNIHA

Do knihy můžeš schovat vzkaz, případně můžeš nechat hráče hledat konkrétní slova nebo písmena pomocí čísel stránek, kapitol a tak podobně.

MAGNETY

Využij magnety pro přichycení vzkazu, nebo klíče!

 TIP!
Magnetem a provázkem mohou hráči klíč vylovit i odněkud z veliké hloubky.