GALERIE NÁPADŮ
V této galerii najdete nápady pro vytváření únikových her!
E-book 30 nápadů pro únikovku na doma
97 Kč
30 skvělých nápadů na vytvoření únikové hry doma a to nejen pro děti!
E-book plný nápadů a obrázků!
Tento průvodce ti pomůže vytvářet doma své únikovky, na které tví přátelé jen tak nezapomenou!
KUFR
Použij kufr s číselnými zámky! Dovnitř skryj stopu nebo celou další šifru.
HLAVOLAM
Dovnitř hlavolamu je možné schovat něco, co může sloužit k posunu hry!
•-/••••/---/•---
(AHOJ)
MORSEOVKA
Morseova abeceda je systém, který skrývá písmena pomocí teček a čárek. Tečky a čárky je možné zaměnit za kterékoli jiné dva symboly, barvy, zvuky,...
Tabulku s Morseovo abecedou můžeš stáhnout ZDE!
OHÝBÁNÍ PAPÍRU
Papír se dá ohýbat podél čar, které na něj nakreslíš. Roh papíru pak může ukázat na správné řešení.
Případně pokud papír naohýbáš rovnoběžně podél jeho hrany, při pohledu ze strany mohou vzniknout písmena a číslice.
ZVUKOVÝ KÓD
Ve zvukových signálech můžeš skrýt různé pořadí, nebo text v podobě Morseovy abecedy.
STÍN
Stín dokáže při správném umístění zdroje světla ukázat na správné místo. Můžeš toho využít třeba u šifrovačky s magickou atmosférou!
KOUSKY QR KÓDŮ
QR Kódy můžete rozstříhat a jejich kousky pak musejí dát hráči dohromady.
TIP!
Každý z hráčů může dostat jeden kousek kódu.
Pokud kód upravíš v počítači, jako třeba na obrázku, pro jeho načtení jsou pak potřeba nůžky
BALÍČEK - ÚNIKOVKA V KRABICI
Pokud nemůžeš být u hraní únikovky, připrav jí jednoduše jako hotový předpřipravený balíček, tak, aby tě hráči nepotřebovali ke hře samotné.
Nezapomeň na nápovědy a řešení, pokud by se tým dostal do slepé uličky.
BALONKY
Poschovávej herní prvky dovnitř balonků. Ty poté nafoukni a rozvěš.
Balonky můžeš i popsat permanentní fixou. Při jejich nafouknutí se text stane čitelný.
CITRONOVÝ NEVIDITELNÝ INKOUST
Napiš zprávu citronovou šťávou na papír. Zpráva bude čitelná, pokud ji hráči zahřejí v troubě, nebo nad ohněm (svíčka,...).
JÍDLO
Zapeč klíč nebo nápovědu schovej do občerstvení!
Musíš jen dát pozor aby jí někdo neobjevil dřív než na to bude správný čas!
UV
Napiš zprávu, která půjde přečíst pouze pod UV světlem. Pokud necháš ve vodě vyblednout zvýrazňovač, měl bys získat inkoust, který je vidět pouze pod UV.
TMA
Nech hráče hrát po tmě a světlo nech pouze jako prvek, který musí v průběhu získat.
KLÍČE
Dej k jednomu zámku celý svazek klíčů a hráči budou muset najít ten správný.
Můžeš klíče rozlišovat barvami nebo čísly.
Je taky možnost dát do hry i klíče, které nepatří do použitých zámků, jako takové zavádějící úkoly navíc.
VÁHA
Číselnou hodnotu (například kódu k zámku) mohou hráči získat pomocí váhy.
TIP!
V předchozím úkolu mohou do váhy získat baterie.
OSMISMĚRKY
Vytvoř osmisměrku pro hráče. Tajenkou mohou být hesla, nápovědy a mnohé další.
TIP!
Udělej osmisměrku pomocí šifrovaných slov, nebo zástupných symbolů. Nebo ji můžeš udělat zrcadlově.
MAPA
Použij mapu, na které můžeš zakreslit například umístění další šifry, nebo propojením jednotlivých míst na ní získat v průsečíku heslo, nápovědu nebo kód.
PŘESKUPOVAČKA
Vytvoř hráčům přeskupovačku. Pokud do ní zamícháš písmenka navíc, mohou z nich hráči sestavit heslo.
AKORDY A NOTY
Akordy jednotlivých hudebních nástrojů se označují písmeny. Můžeš tedy zašifrovat zprávu pomocí hudebních akordů / not.
(použitelná písmena jsou bohužel omezená jen na využívané akordy - A, B, C, D, E, F, G, H, mi, maj)
Akordy jednotlivých hudebních nástrojů se označují písmeny. Můžeš tedy zašifrovat zprávu pomocí hudebních akordů / not.
(použitelná písmena jsou bohužel omezená jen na využívané akordy - A, B, C, D, E, F, G, H, mi, maj)
ŘÍMSKÉ ČÍSLICE
Použij Římské číslice - zaměňují totiž písmena a číslice. Můžeš pomocí nich zapsat kód. Případné početní operace v římských číslicích jsou také zajímavou možností jak únikovku oživit.
Použij Římské číslice - zaměňují totiž písmena a číslice. Můžeš pomocí nich zapsat kód. Případné početní operace v římských číslicích jsou také zajímavou možností jak únikovku oživit.